Jobb,jobb & jobb



Jobbet som assistent
Idag åkte jag till Skövde för att assistera Tuana när han fotade. Jobbet som assistent innebär att springa runt med väskor, vara uppmärksam och göra som bossen säger.
Jag får vara den som håller koll på papper, vilka bilder vi ska ta under just den dagen, ljussätta, byta objektiv och mycket mera. Kanske inte låter så kul men det är det faktiskt! Ibland så har jag massor att jag göra och ibland inte. Jag tycker att detta är ett jättebra jobb för er som vill bli fotografer. Här får man gratis tips, gratis inspiration och man får en inblick hur det är att jobba/leva som fotograf.
Man lär sig massor!
Aja, nu är jag hemma och är dötrött och megahungrig så ska göra mig lite mat.
Om ni får chansen att vara fotoassistenter, ta den! Ni lär er mer om fotografi som assistenter än vad ni gör i skolan, det kan jag lova.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback