Intresserad av foto men lite osäker?

Jag och mina två kompisar har startat upp en fotokurs i Skövde.
Fille och jag studerar, men bossen han är en erfaren yrkesfotograf som jobbar både med bröllopsfotografering och reklamjobb. Han har också varit fotolärare under två år, dock så trivdes han inte i skolan, de saknade kreativitet sade han.
(Han har undervisat mig och Fille under ett år.) Under det året fick vi öppna våra sinnen, inget sittandes i skolbänken här inte. Vi blev tvingade att gå runt på stan och andra ställen för att fota folk vi inte kände, jätte pinsamt. Vi fick fota allt möjligt, han fick oss att se från andra perspektiv. Det som jag är mest tacksam för, är att han fick oss att växa, han sade aldrig att vi gjorde fel, eller att våra bilder inte var fina. Dock var han aldrig riktigt nöjd utan pushade oss till det yttersta. Några frågor man fick under lektionerna var "hur hade bilden sett ut om du tog från detta perspektivet, hade bilden talat på ett annat sätt?" Varför valde du det motivet" "Är du nöjd?".

Det fick mig att växa, att tro mer på mig själv. Jag blev säkrare med kameran som jag tidigare hade varit rädd för och tyckt var för bra för mig. Men nu kan jag faktiskt känna att det är jag som har tagit den här fina bilden och det är inte kamerans förtjänst.

Så nu har vi tre bestämt oss för att sända detta vidare. Kanske du är du som jag var, lite osäker med din kamera, hur funkar den egentligen? Eller behöver du växa inom det konstnärliga? Vårat mål är inte att forma eleverna, utan att ge dem möjigheten till att växa.
Själv känner jag att mycket ligger i kamera hanteringen, bara man har koll på inställningar, bländare, slutare etc så kommer det andra lösa sig.

Om du känner dig lite träfffad utav det här så tycker jag att du ska kolla in på hans sida, där finns information om våran kurs. Vi vill verkligen att denna kursen ska bli av, hade varit så kul! 

Länk: Fotokurs i Skövde

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback